Inblick

Nu bygger vi Västlänkens dreamteam

I Göteborg har vi börjat jobba i ett av Europas största och mest avancerade järnvägsprojekt, det som kallas Västlänken. Det är ett otroligt intressant, roligt och inspirerande jobb där vi kommer att ställas inför stora utmaningar. Nu letar vi efter fler skickliga personer till olika roller när vi skapar vårt dreamteam som ska bygga våra delar av Västlänken.

Västlänken blir totalt cirka åtta kilometer lång, varav sex kilometer kommer vara tunnel. Tre underjordiska stationer ska byggas, två av dem bygger vi. Det är med andra ord ett riktigt megaprojekt, eller snarare två, vi tar oss an!

Arbetet utförs i nära samverkan med kunden, alltså Trafikverket, och flera andra viktiga aktörer. Så teamet vi bygger kommer inte bara bestå av NCC-medarbetare utan vi samlar alla våra kompetenser och jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål.

Det är verkligen en utmaning som heter duga, att bygga flera kilometer tunnel under en innerstadsmiljö. Vi ska arbeta med den senaste tekniken och de mest innovativa metoderna. Självklart kommer vi dra nytta av all den traditionella kunskap som vi besitter, det bygger vi verksamheten på, men vi vill samtidigt utmana ”det gamla” och tänka nytt. Du som vill jobba med VDC, BIM och annan spännande teknik ska verkligen söka dig hit.

Men att leverera de bästa hållbara infrastrukturprojekten kräver inte bara fokus på projektet i sig, det kräver också att man bygger laget och lägger energi och tid på att ha kul ihop och skapa god stämning. För då levererar vi tillsammans ännu bättre på projekten. Trivsel och laganda är mycket viktigt för mig och det är något jag är mån om.

Så du som vill jobba med senaste tekniken i två oerhört spännande och utmanande projekt ska söka dig till oss på Västlänken. Du kommer garanterat att utvecklas och vara ännu mer kompetent när du är klar här. Välkommen! Här hittar du alla lediga tjänster på Västlänken.

Bild av Per Kinell Per Kinell, avdelningschef Civil West, NCC Infrastructure

Västlänken är en dubbelspårig tågtunnel under centrala Göteborg. När tunneln är klar och tas i bruk cirka 2026 kommer Göteborgs Centralstations kapacitet att fördubblas. Tågen kommer att kunna gå oftare, restiderna blir kortare och resenärerna kommer i mindre utsträckning behöva byta färdmedel.

Illustration: White Akitekter

Gästbloggare

Bäste besökare!

Vi vill gärna veta vad du tycker du om innehållet i våra digitala kanaler, så i samarbete Demoskop genomför vi en undersökning kring det. Vi är väldigt tacksamma om du vill dela med dig av dina tankar genom att klicka på ”Delta” nedan.

Delta Delta inte

Stort tack på förhand!